سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مروری گذرا به تدابیر امام خمینی(ره) در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله رأی‌گیری از مردم برای تعیین نوع نظام، برای تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، تأیید قانون اساسی و انتخاب اولین رئیس‌جمهور، تأکید

باید نماینده‌ای انتخاب شود که دلسوز، مؤمن، علاقه‌مند، و غیرمرتبط به کانون‌های ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دین و وظایف انقلابی عمل کند.

کردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامی اعم از رهبری، خبرگان رهبری، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی با رأی و نظر مردم برگزیده شده‌اند. 

ایشان افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه‌های مختلف سیاسی نیز بر سر کار آمدند که حتی برخی از آنها با اصول نظام زاویه داشتند، اما ظرفیت عظیم مردمی نظام اسلامی، بدون ناشکیبائی، از همه این مسائل عبور کرد که اصلی‌ترین علت آن، همان حضور و ایمان مردم و پایبندی مردم به نظام اسلامی است. 

رهبری با اشاره به آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی و مخالفت آن با نظام استکبار و بی‌عدالتی بین‌المللی و چالش‌های دشمنان برای این نظام، خاطرنشان کردند، اگر چنین نظامی بخواهد بماند و به مسیر حرکت خود ادامه دهد، نیازمند نیرو و ظرفیت عظیم مردمی است که با تدبیر امام خمینی(ره) از متن اسلام گرفته شد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند بر اساس این تدبیر و به پشتوانه ایمان، عزم و حضور مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران بر همه چالش‌های سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آینده نیز بر هر چالشی پیروز خواهد شد. 

رهبری در ادامه سخنان خود، برخی چالش‌هایی را که نظام اسلامی توانسته با اتکاء به مردم بر آنها فائق بیاید، بیان کردند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنگ تحمیلی 8 ساله به‌عنوان یکی از چالش‌های بزرگ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: دفاع مقدس را مردم اداره کردند و نظام اسلامی بواسطه ایمان، عشق و صفای مردم، در این جنگ نابرابر پیروز شد. ایشان تأکید کردند: جا دارد که آن حوادث ممتاز و زیبای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازخوانی شود. 

رهبری، فشارها و تحریم‌های اقتصادی را که از ابتدای پیروزی انقلاب از جانب دشمنان اعمال شد، یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی نظام اسلامی خواندند و افزودند: تحریم و فشار اقتصادی برای ملت ایران، مسأله جدیدی نیست زیرا نظام اسلامی با صبر و بصیرت مردم به‌ویژه جوانان توانسته است از همه این محدودیت‌ها به‌عنوان یک فرصت استفاده کند و در میدان‌های نوآوری، و ابتکار به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فتنه 18 تیر سال 78 و فتنه سال 88 در تهران به‌عنوان یکی از چالش‌های پیچیده پیش روی نظام، خاطرنشان کردند: حضور مردم، این دو فتنه را نیز به شکست کشاند بگونه‌ای که پنج روز بعد

قوای مجریه، قضائیه و مقننه باید زمینه حضور مردم را فراهم و از نیرو و نشاط مردم به‌ویژه جوانان استفاده کنند.

از فتنه 18 تیر، حرکت عظیم 23 تیر در سراسر کشور به‌وقوع پیوست و در فتنه 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حرکت عظیم و کم‌نظیر مردم در 9 دی روی داد. 

ایشان مسأله هسته‌ای را یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی نظام برشمردند که مسئولان توانستند با اتکاء به پشتیبانی و اقتدار مردمی، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنند. 

رهبری، پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور را یکی از عرصه‌های بسیار مهم نقش‌آفرینی مردم به‌ویژه جوانان دانستند و افزودند: امروز در سراسر کشور به‌خصوص در مراکز علمی و حساس، جوانان ایرانی، کارهای بزرگی را از لحاظ علم و فناوری انجام می‌دهند که زمینه‌ساز اعتماد به نفس ملت ایران و همچنین رونق اقتصادی کشور است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود به دو نکته مهم اشاره کردند: 1ـ سیاست‌گذاران غربی واقعیت نظام اسلامی ایران را که همان نقش، حضور و بافت مردمی است، متوجه شوند. 2ـ مسئولان از ظرفیت‌های بزرگ و ابتکارات و حضور مردمی در همه عرصه‌ها استفاده کنند. 

ایشان خطاب به سیاست‌گذاران استکبار خاطرنشان کردند: ایران را با برخی کشورهای دیگر اشتباه نگیرید، زیرا در ایران اسلامی اراده و عزم مردم نقش اصلی را دارد و مردم در انقلاب، صاحب سهم هستند. 

رهبری تاکید کردند: بر همین اساس دنیا بداند، اگر مسئولی هم در کشور بخواهد، کج‌روی کند و حرکت دیگری در قبال انقلاب اسلامی براه بیاندازد، مردم او را حذف خواهند کرد. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مهم آن است که مسئولان بتوانند در عرصه‌های مختلف با مهارت، دقت و ابتکار، مدل و فرمول حضور مردم را پیدا کنند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جهان در یک مقطع حساس و تاریخی قرار گرفته است که ملت ایران و همچنین ملت‌های مسلمان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و نظام اسلامی ایران می‌تواند الگو بودن خود را اثبات کند. 



[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 7:9 عصر ] [ فولادپور ]

صهیونیسم، راس مثلث

امروز صهیونیسم بر سه پایه : "ثروت"،"مذهب"و"قدرت" قراردارد وبا این ابزارها سعی درپیشبرد اهداف کلان خود در جهان دارد.دارابودن کارتلهای بزرگ نفتی و اقتصادی،در اختیار داشتن نبض فکری و سیاسی رسانه های بزرگی چون سی ان ان، فاکس نیوز،بی بی سی و...،اداره بنیادهای علمی و فرهنگی در کشورهای مختلف جهان،و بسیاری از موارد دیگر،همه نشان از"امپراتوری پنهان صهیونیزم" در جهان دارد.آنها با در اختیارداشتن ثروت، قادر به نفوذ هرحاکمیت غیرمردمی درجهان(مثل حکومت وهابیون) و رسیدن به قدرت پنهان و آشکار مورد نظر خود در بین آنها دارند.

"وهابیت" ضلع سوم مثلث شوم

"وهابیت" به خصوص طیف سلفی و تکفیری آنها، با عملکردهای جاهلانه وظالمانه خود باعث تحقق دو هدف عمده سران استکبار شده ونقش تکمیل کننده اضلاع مثلث را ایفا می کنند:

یکم: آنها با برداشت های غلط و افراطی ازاحکام و دستورالعمل های اسلام، مثل دادن حکم تکفیرو اعدام غیرمسلمان، که به خصوص بعد از سقوط صدام درعراق با دستگیری یک عده انسان عادی غربی به جرم کافر همراه بود، وسر بریدن و گردن زدن آنها در مقابل دوربین و نشان دادن آن به جهان در حالی که نوای قرآن در حال پخش آیات جهاد است وسایر اقدامات تروریستی ،مردم جهان را نسبت به اسلام بدبین کرده وعلاوه بر بازکردن باب توهین و افترا به اسلام نظیر آنچه که "پاپ" درخشونت گرا بودن اسلام و قرآن خواند، مسیر تحقق اهداف ضداسلامی دشمنان اسلام وبویژه صهیونیسم را نیز هموارترمی نمایند.

دوم: وهابیت به جهت اینکه نطفه تشکیلش،همچون القاعده، کشورهای استعماری چون انگلیس بوده و از پایه های اعتقادی منحرف و متزلزل وجدا از ولایت ائمه اطهار(ع) که منشا تفسیروتبیین آیات الهی اند، برخوردار است، لذا همیشه جاهلانه "شیعه" را دشمن شماره یک خود خوانده و همواره سعی در ضربه زدن به شیعیان دارد، و در این بین امریکا و صهیونیسم بین الملل هستند که بیشترین نفع را برای دشمنی با کل اسلام می برند. آنها با اطلاع از فرهنگ شیعه که در سه عنصر "انتظار" و "شهادت" و" ولایت پذیری" ( نظریه مهندسی معکوس فرانسیس فوکویاما )خلاصه می شود،به اهمیت قدرت شیعیان پی برده و لذا همواره  با حمایت وتحریک پنهان "وهابیت"، سعی درمهاراین قدرتی دارند که انقلاب اسلامی ایران نماد مسلم آن است.

امریکا و صهیونیسم می دانند که این سه عنصردر فرهنگ شیعه بود که توانست "انقلاب اسلامی" رارقم زده وایران را 8سال در مقابل صدام که از همه حمایتهای مادی و معنوی آنها برخوردار بود، سرپا نگه دارد و جبهه متحد آنها را وادار به عقب نشینی کند. آنها شاهد بودند در حالی که ازبزرگترین قدرت مادی ونظامی وتسلیحاتی برخوردارهستند، چطور یک گروه کوچک شیعه در قالب حزب الله جنوب لبنان، قادراست که 33 روز باعث زبونی وشکست مفتضحانه شان شود.

اما از طرفی دیگرسران حکومت وهابیون در زمان جنگ ایران و عراق امکانات مادی خود نظیر پایگاه های هوائی را دراختیار آنها قراردادند ودر جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسرائیل مفتی هایشان حتی دعا کردن برای پیروزی شیعیان را نیزحرام دانستند، امروزهم بنابه گفته وزارت اطلاعات عراق،حداقل 50 درصد تروریستهای داخل آن کشور که باعث کشتارهای فجیع روزانه درعراق هستند،تبعه عربستان سعودی و از وهابیون هستند؛ و این نیست مگر سرسپردگی بلامنازع "وهابیت" به اسرائیل، صهیونیسم وامریکا برای پیشبرد اهداف ضد اسلامی آنها درخاورمیانه وجهان.

بنابراین در یک جمع بندی می توان گفت که هم امریکا و صهیونیسم و غرب وهم سران وهابی کشورهای عربی آگاهند که تنها خطری که "ثروت و قدرت" نامشروع و اهداف استعماری و ظالمانه شان را در مقابل مستضعفین جهان تهدید می کند، موج اسلام خواهی  مردم جهان و بیداری اسلامی مردم منطقه است که الگوی فکری و سیاسی خود را ازعقاید و تجارب منطبق برظلم ستیزی وعدالت طلبی یگانه مذهب رهائی بخش اسلام یعنی "شیعه" کسب می کند.

لذا آنها با تشکیل یک مثلث شوم که دارای ابزار مشترک "قدرت،مذهب و ثروت" هستند، در صدد هستند تا با مقابله با اصل این آرمانخواهی شیعه که ریشه در"مهدویت" و"اعتقاد به ظهور منجی عالم، مهدی موعود-عج" دارد،و با شناخت از علائمی که برای این روز موعود در روایات شیعه بیان شده است، از گسترش این فرهنگ در افکارعمومی سایر مردم جهان که باعث اضمحلال قدرت و هیمنه آنها شده،جلوگیری کنند؛و با این روش بتوانند موج بیداری اسلامی را که در منطقه به راه افتاده است کنترل کنند یا حداقل آنها را از مسیر خود منحرف کنند. و در این بین نقش "وهابیت" که دارای انگیزه های مذهبی و مادی است، قابل تامل و توجه به نظر می رسد.

با این حال همه آنهاغافلند از آیات خداوند که فرموده: "

«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِم‏»
«خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏ اند وعده مى‏دهد که قطعاً آنان را حکمران روى زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روى زمین را بخشید...»


[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 6:16 عصر ] [ فولادپور ]

پیامبر اکرم (ص) می فرماید:

تذهب الارضون کلها یوم القیامه الا المساجد، فانها تنضم بعضها الی بعضی

در روز قیامت همه زمینها از بین می روند مگر مساجد که پیوند به هم باقی می مانند.

 

                                                                                                کنز العمال، ج 7، ص 652

از این فرموده پیامبر اکرم (ص) پیداست که مسجد در نزد خداوند تبارک و تعالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنچه را که خداوند چنین اهمیت ویژه ای به آن داده است پر واضح است که نزد مسلمانان نیز از جایگاه ویژه و والایی برخوردار خواهد بود. به طور قطع می توان اذعان کرد بعد از کعبه که خانه خدا و قبله آمال و آرزوهای مسلمانان است مسجد از نظر مکانی مقدس ترین مکان می باشد و این اهمیت از همان ابتدا به وسیله پیامبر بزرگوار و فخر کائنات به تمامی مسلمانان آموخته شده است.

بی تردید مسجد نقش بسیار حساس در تحکیم اساس و بنیان جامعه دینی داشته و دارد، مکانی که با حضور در آن می توان به قدرت مطلقه خداوند اتکا کرد و با امید و توکل به او پله های رشد و کمال را طی نمود.

جایگاه و منزلت مساجد را می توان از انواع کارکردهای آن در تمامی زمینه های عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و نظامی در طول تاریخ شناخت به طوری که در صدر اسلام مهمترین جایگاه را در جامعه اسلامی داشت و جهت هر گونه فعالیتی از مسجد به عنوان مهمترین پایگاه برای مسلمانان استفاده می شد.. و این درس مهمی برای مسلمانان است که از رفتار و گفتار نبی مکرم و مسلمانان صدر اسلام دریافت نمایند و همچنان به آن عمل کنند که متاسفانه بنا به دلایلی که چندان واضح نیست این جایگاه و اهمیت مسجد درجوامع اسلامی کمرنگ شده است. اگر در این رفتار و اعمال مسلمانان صدر اسلام تفکر و تعمق شود به آثار و برکاتی دست پیدا می کنیم که دانستن آنها باعث می شود مساجد ما مملو از جوانان و نوجوانان و اهالی حق و عدالت شود که ما به برخی از این آثار و برکات اشاره می کنیم:

1-    مرکز وحدت مسلمین: حضور در مسجد و اقامه نماز یا استماع سخنان علماء دینی در این مرکز باعث ایجاد روحیه وحدت و یکپارچگی در مسلمانان جامعه اسلامی می شود و زیاد رفتن به مسجد مستحب شمرده شده است.

2-   دست یافتن به قرب الهی: رفت و آمد به مسجد باعث می شود در فردای قیامت در جوار عرش الهی سکونت داشت وگناهان مورد مغفرت خداوند قرار گیرند. در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که مساجد محل نشستن پیامبران است و انسان را از شیطان در امان نگه می دارد از این فرموده حضرت استنباط می شود که همنشینی با اولیاء خدا و دوری از دشمنان و شیاطین نیز نصیب انسان می گردد. همچنین پیامبر اکرم فرمودند: نشستن در مسجد برای من بهتر از نشستن در بهشت است زیرا در بهشت خود را خشنود می سازم و در مسجد پروردگارم را.

3-   برکات علمی- اجتماعی و اخلاقی مسجد: انسان مومن از رفت و آمد به مسجد فقط فواید معنوی نمی برد و فقط قرب الهی و همنشینی با اولیاء خداوند نیست که بدست می آورد بلکه فواید مادی و دنیوی نیز شامل حال او می شود که باعث پیشرفت زندگی دنیوی او می شود که برخی از این برکات و فواید در ادامه نیز آورده می شود.

4-   یافتن دوست الهی: انسان در طول زندگی خود همیشه به دوستانی نیاز دارد که در مشکلات و سختیها به آنها تکیه کرده و اعتماد نماید و با پشتوانه آنها بتواند راه کمال و ترقی را طی کند و به درجات والا برسد، از این نظر دوست یابی برای انسان از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مراکزی که انسان می تواند دوستان قابل اعتمادی برای خود برگزیند مسجد است. در حدیثی از امام علی (ع) از مسجد به عنوان مرکز یافتن برادرانی که انسان را در مسیر الهی یاری می دهند یاد نموده است..

5-   انسانهای مسجدی الگوهای جامعه: امام حسین (ع) فرموده اند: اهل مسجد زائران خدا هستند و بر صاحب خانه است که به زائرش هدیه دهد. امام صادق (ع) نیز انسانهای مسجدی را از برترین و برگزیدگان جامعه معرفی نموده است انسان مسجدی اهل بهشت است.. پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند: آنان که به ندای مومنین پاسخ می گویند و به سوی مسجد می شتابند از اهل بهشت معرفی شده اند.

با توجه به احادیث و روایات متعددی که در زمینه انسانهای مسجدی امده است سایر افراد جامعه نیز به آنها اعتماد کرده و آنها را به عنوان الگوهای مناسب تربیتی برای خود بر می گزیند و جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا می کنند و از احترام خاصی برخوردار خواهند بود.



[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 1:17 عصر ] [ فولادپور ]

با توجه به اینکه علم و دانش امروزه به عنوان پایگاه اصلی قدرت و ثروت در سطح جهان مطرح هست ، از همین رو هر کشوری برای بقا باید به سمت تولید علم و فن آوری برود و در عرصه ی جهانی از رقبای خود عقب نماند . در کشور اسلامی ما نیز بسیج به عنوان زیرساخت های اصلی علم و دانش باید به سمت رشد خلاقیت علمی و پژوهشی پیش بروند و هر لحظه آماده ی دفاع از مرزهای علمی ، فرهنگی و اجتماعی جامعه باشند . در طی مسیر پیشرفت کشور ، بسیج می تواند ایفاگر نقش های مهمی باشد . بزرگترین نقطه قوت بسیج ، انسجام و حرکت یکپارچه در راستای فرامین حضرت امام (ره) و رهبری است و امروز رسالت بسیج ایجاب می کند که حتی باید به سمت ارتشی بیش از 20 میلیون پیش برویم و آن را آماده ی نبرد در میدان های علمی کنیم ، چرا که الان جنگ فیزیکی معنا ندارد ، گرچه در این باره هم باید هر لحظه آماده باشیم ، اما امروز جنگ علم و دانش وجود دارد و هر کشوری که نتواند در این میدان پیروز شود ،  بدون شک حذف خواهد شد ، از همین روست که می بینیم قدرت های استکباری با پیشرفت های علمی کشورمان مخالفند .

     پیشرفت های علمی ، پایه های استقلال یک ملت را تقویت می کند و مانع تسلط بیگانگان می شود . مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : « باید علم را که مایه ی اقتدار ملی است ف همه جدّی بگیرند و دنبال کنند . کشوری که مردم آن از علم بی بهره باشند هرگز به حقوق خود دست نخواهند یافت نمی شود علم را از دیگران گدایی کرد . علم درون جوش و درون زاست . باید استعدادهای یک ملّت بکار افتد تا یک ملّت به معنای حقیقی کلمه ، عالم بشود . » اقشار مختلف بسیج ، با الهام از فرمایشات مقام عظمای رهبر و مولای خویش ، و با همت بلند و پشتکار فراوان ، نبوغ و استعدادهای خدادادی خویش را بکار گرفتند و اکنون  به مرتبه ای از قدرت علمی نائل شده اند که توجه دیگر ملت ها را به سوی خویش جلب نمودند .   

    بطور مثال ، پیشرفت های علمی در انرژی صلح آمیز هسته ای حاصل تفکر ایرانی اسلامی می باشد و در نبرد علمی در دنیای امروز کشورهای زورگو می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مسلم خود محروم کنند و با فعالیت ما در زمینه علمی مخالفند ، که برای اثبات این حق و حقوق باید به تربیت نسلی انقلابی ، فرهیخته ، پژوهشگر و عالم بپردازیم که قطعاً چنین توانمندی در بسیج دانش آموزی وجود دارد ، از طرفی هم باید نقاط ضعف موجود را ساماندهی کرده و به سمت فتح قله های علم و دانش جهانی پیش برویم .

    در دنیای امروزی که نبردهای علمی و دانشی در جهان وجود دارد ، می توان گفت بسیج که مختص نبرد در جبهه های حق علیه باطل بود ، امروزه فرهنگ ایثار و مقاومت دیروزی را با علم و دانش پیوند زده و به آینده ای روشن و درخشان درعرصه های جهانی می اندیشد .

    به لطف الهی بسیج ، هر چه که جلوتر آمده ، برکات آن بیشتر شده و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب امروز بسیج گام به گام به آن اهداف عالی خود نزدیک شده ، گرچه تا رسیدن به اهداف عالیه راه زیادی باقی مانده ، اما گام های خوبی نیز تاکنون برداشته شده است .

    شایسته است دانش آموزان بسیجی به عنوان نماد نوآوری و شکوفائی ، پیشتاز در هموارسازی بستر دستیابی به قدرت علمی فناوری و فرهنگی باشند ، و این امر میسر خواهد بود ، چرا که در جامعه دانش آموزی کشور جمع کثیری به عنوان بسیجی و با روحیه ی انقلابی پیشتاز هستند و در عرصه­های مورد نیاز حضوری ایثارگرانه دارند .  

   بحمدلله بسیج نهادی است که در طول سالیان گذشته بر حسب شرایط محیطی با نوآوری فعالیتهای نوگرایانه و تأثیرگذار بر جامعه داشته است و این مدیون نیروهای خلاق تحول آفرین است که در اقشار مختلف بسیج در راستای شکوفائی انقلاب اسلامی در عرصه­های مختلف ، فعالیت دارند ، از جمله دانش­آموزان بسیجی که با اراده و اعتماد به نفس و بصیرت و تهذیب نفس توانسته­اند در عرصه­های علمی بدرخشند و با فتح سکوهای علمی جهان فتخاراتی برای کشور در راستای تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم بیافرینند .

 



[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 1:13 عصر ] [ فولادپور ]

جنبش وال استریت
 

اعتراض وال‌استریت نتیجه مستقیم رکود اقتصادی آمریکاست که از سال 2006 آغاز شد. افزایش بیکاری در جامعه، کاهش دستمزدها و مشکلات فراوان اقتصادی جامعه آمریکا را به نقطه‌ای از شکست رسانید که تحمل آن برای مردم این کشور چندان ساده نیست. ادامه مشکلات اقتصادی آمریکا از یکسو و ناتوانی دولتمردان در عمل به وعده‌ها از سوی دیگر به موازات ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا، این جامعه را به نقطه‌ای رساند که دیگر به نظر قابل برگشت نمی‌رسد، هرچند که در ابتدا تعداد تظاهرکنندگان کم باشد و به شدت نیز سرکوب شود.

 

سرکوب قیام کوچک و مسالمت آمیز مردم نیویورک در برابر وال‌استریت که با دستگیری حدود 100 نفر، کتک زدن معترضین و پاشیدن گاز فلفل روی صورت چند زن معترض تشدید شد، این قیام کوچک را به مرور به مرکز توجه رسانه‌ها و افکار عمومی در سراسر جهان بدل کرد.
پس از آنکه ویدئوهای استفاده از گاز فلفل علیه 4 زن معترض در برابر ساختمان وال‌استریت سر و صدای فراوانی را در بین آمریکایی‌ها ایجاد کرد، پلیس نیویورک مجبور به واکنش شد و رسوایی بزرگی برای آن به بار آمد.
 



[ شنبه 90/9/26 ] [ 7:39 عصر ] [ فولادپور ]
........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب