سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی):

·        دهه‌ی فجر، خاستگاه ارزش‌های اسلامی گردید.

·        حقیقتاً ملت ما در این دهه‌ی فجر جان گرفت.

·        دهه‌ی فجر، دهه‌ی تجدید عهد و میثاق ملت ما با انقلاب است.

·        دهه‌ی فجر، دهه‌ی گرامیداشت بزرگ‌ترین معجزه‌ی الهی در این روزگارهاست.

·        دهه‌ی فجر، برای ملت ما دهه‌ی عزیزی است.

·        دهه‌ی فجر، مظهر آن شکوه، عظمت و فداکاری ملت ایران است.

·        دهه‌ی فجر و بیست و دوم بهمن را قدر بدانید.

·        دهه‌ی فجر، دهه‌ی فجر و طلوع انقلاب است.

·        ما در تاریخ، واقعاً مثل دهه‌ی فجر نداریم.

·        دهه‌‌ی فجر، یادبود حیات دوباره‌ی ملت ایران و کشور عزیز ماست.

·        راهپیمایی بیست و دوم بهمن، یکی از مظاهر حضور مردمی است.

·        راهپیمایی بیست و دوم بهمن، جزو برکات بزرگ الهی برای این انقلاب و این ملت است.

·        دهه‌ی مبارک فجر، حقیقتاً فجر سعادت این ملت بزرگ و بلکه فجر سعادت ملت‌های اسلامی است.



[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 8:10 عصر ] [ فولادپور ]

پیشگام؛ لحظاتی قبل از انتقال به درون محفظه موشک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"آفتاب " نام اولین میمون فضانورد ایرانی

فاضلی با اشاره به جزئیات فرستادن نخستین میمیون فضانورد ایرانی با کاوشگر پیشگام گفت: ماموریت پیاده سازی حامل موجود زنده، پایگاه پرتاب و سکوی پرتاب کاوشگر توسط سازمان هوافضای وزارت دفاع و طراحی و یکپارچه سازی و مدیریت سیستمی این پروژه را سازمان فضایی ایران برعهده داشت.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه نام نخستین فضانورد ایرانی "آفتاب" است ادامه داد: این میمون که از نژاد "رزوس" است هم اکنون در وضعیت مناسبی بسر می‌برد و این موفقیت باعث شده است که آماده سازی اعزام انسان به فضا برای یک دوره 10 ساله در دستور کار قرار گیرد.

این موفقیت چشم گیررابه همه مردم  ایران تبریک می گوییم.



[ سه شنبه 91/11/17 ] [ 8:18 عصر ] [ فولادپور ]

دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری
دهه فجر
،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.



[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 7:49 عصر ] [ فولادپور ]

پنج‌شنبه/ دوازدهم بهمن (بازگشت امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر): انقلاب اسلامی، پیامبر اعظم(ص) و استقرار حکومت اسلامی

جمعه/ سیزدهم بهمن: انقلاب اسلامی، طلیعه ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)

شنبه/ چهاردهم بهمن (روز فناوری فضایی): انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری

یکشنبه/ پانزدهم بهمن: انقلاب اسلامی، معنویت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی

دوشنبه/ شانزدهم بهمن: انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده

سه‌شنبه/ هفدهم بهمن: انقلاب اسلامی، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی

چهارشنبه/ هجدهم بهمن: انقلاب اسلامی، اقتدار و امنیت پایدار

پنج‌شنبه/ نوزدهم بهمن: (روز نیروی هوایی): انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت

جمعه/ بیستم بهمن: انقلاب اسلامی، وحدت ملی و اعتلای تمدن اسلامی

شنبه/ بیست و یکم بهمن : انقلاب اسلامی، استکبارستیزی و بیداری اسلامی

یک‌شنبه/ بیست و دوم بهمن (پیروزی انقلاب اسلامی 1357 هجری شمسی): انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی



[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 7:48 عصر ] [ فولادپور ]
باری تعالی زن را ریحانه خلق کرد و مرد را عماد. زن را گلی برای مرد و مرد را ساقه‌ای برای زن آفرید. زن به مرد جلال و شکوه بخشید و مرد به زن راست‌قامتی و ایستادگی؛ و هر دو مایه‌ی آرامش هم شدند...

به گزارش فرهنگ نیوز، زن رنگ شد و عطر شد تا مرد خواستنی و دیدنی شود و مرد خار شد و ریشه شد تا زن از گزند باد و بید در امان باشد. زن جلوه‌ی احساس شد و مرد نماد اقتدار. آنچه که از موهبت حیا و عفت و حجب در کاسه‌ی دل زن ریخته شد بیش از مرد بود. به درون رگ مرد نیز رشک و تعصب و غیرت تزریق شد.

داستان خلقت: «و خداوند انسان را نیمی از جنس مرد و نیمی از جنس زن آفرید و فرمود: فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ …»

آن هنگام که حضرت حق، روح اشرف مخلوقات را در کالبد این آفریده‌ی شگرف می‌دمید، به هر نیمه موهبتهایی بخشید و هر کدام را نسبت به دیگری نیازمند نمود. فرشتگان درگاه الهی مأمور شدند به این‌که خاک خلقت زن را بیشتر غربال کنند تا نرمی وجود او بیشتر شود. اما برای مرد اینچنین نبود، چون مرد باید با زبری روزگار روبرو می‌شد و اندکی ضمختی در وجودش لازم بود.

آنچه که از موهبت حیا و عفت و حجب در کاسه‌ی دل زن ریخته شد بیش از مرد بود. به درون رگ مرد نیز رشک و تعصب و غیرت تزریق شد. محبت، عشق، دلدادگی، وفاداری، زیبادوستی و پاکدامنی نیز بین هر دو نیمه وجود بشر به یکسان تقسیم شد.

زن در کلاس صبر و ناز و انتظار شاگرد اول شد و مرد در کلاس تمنّا و نیاز و تلاش برای وصال. زن آموخت که چگونه دل برباید و مرد آموخت که چگونه دل به دست آرد. بشر موجود شریفی بود. رشد و تربیت این شرافت به زن سپرده شد و صیانت و حمایت از آن به مرد. انسان معصوم بود. عصمت در درون زن رشد یافت و مرد نگهبان خدا برای حفظ این معصومیت گماشته شد.
پس از خلق بشر، هر آنچه که رحمان آفرید از جنس محبت بود. از جنس عشق، از جنس زیبایی. آدمی آموخت که نیم خود را با این محبت و مهر می‌تواند به نیم دیگر پیوند زند. بشر فهمید که کمال از جنس مهربانی است و کامل بودن جز با عشق حاصل نمی‌شود.

اما مرد عصیانگر بود و سرکش. نگاه به هر سو داشت و میل به کشف و ادارک. پس حجاب چشم بر او واجب شد تا نگاهش فقط به سوی محبوب خود باشد. زن نیز چون لطیف بود و زیبا، میل به خودآرایی و نمایانگری داشت. پس حجاب تن بر او واجب شد تا گرفتار تبرج نشود. این شد که خداوند اول بار حجاب چشم را به سوی مرد نازل کرد و سپس حجاب تن را برای زن آفرید.

حجاب نیز آفرینشی از جنس محبت بود، چون با حجاب تمنای مرد از زن بیش از پیش شد. مرد خواهان آن چیزی بود که سهل‌الوصول نباشد و پوشیدگی زن را دوست می‌داشت. برای مرد آن چیزی ارزشمند بود که با تلاش و کوشش به دست آید.

با حجاب، متانت زن نیز بیش از پیش شد. چون زن خواهان خواهش مرد بود و حجاب باعث می‌شد که زن خواستگار پیدا کند و خواستنی شود. زن دانست که رمز برتری جسم ظریف او بر درشتی هیبت مرد، نگاه متین است و اخم ابرو و کلام با صلابت. مرد نیز پی برد که راه ورود به قلب صاحب این متانت و سرسنگینی و صلابت، کرنش است و محبت و خواهش.

زن آموخت که باید به راحتی دست‌یافتنی نباشد، همچون مروارید درون صدف؛ و مرد فهمید که برای وصال به گوهر وجود محبوب، دست‌درازی بی‌فایده است و اجازه و مراعات و طلب لازم است. زن فهمید که سر سرکش مرد را با حجب می‌توان به سوی خود گرداند و مرد فهمید که حجاب نشانه علقه و مهر و وفای زن به اوست. حجاب اینگونه رمز شکل‌گیری محبت بین زن و مرد شد.

با حجاب، زن فهمید که جایگاه او در نظام هستی، مطلوب و محبوب و معشوق است و مرد فهمید که آفرینش برای او حکم طالب و مایل و عاشق رقم زده است. اینگونه بود که در جنت‌المأوی زن ارزشمند شد و مرد قدردان. اینگونه بود که در بهشت عدن، زن لایق مادر شدن گشت و ام‌البشر نام‌گرفت و مرد سعادت حامی‌بودن، پشتوانه بودن و تکیه‌گاه بودن پیدا کرد تا از مادرانگی‌های زن مراقبت نماید.
حجاب بود که مرد را از تعهد زن به زندگی آگاه نمود، زن را از وفاداری مرد به عهد خود مطمئن ساخت و پیوند زن و مرد را محکم کرد.
 



[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 7:34 عصر ] [ فولادپور ]
........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب