سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مروری گذرا به تدابیر امام خمینی(ره) در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله رأی‌گیری از مردم برای تعیین نوع نظام، برای تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، تأیید قانون اساسی و انتخاب اولین رئیس‌جمهور، تأکید

باید نماینده‌ای انتخاب شود که دلسوز، مؤمن، علاقه‌مند، و غیرمرتبط به کانون‌های ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دین و وظایف انقلابی عمل کند.

کردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامی اعم از رهبری، خبرگان رهبری، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی با رأی و نظر مردم برگزیده شده‌اند. 

ایشان افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه‌های مختلف سیاسی نیز بر سر کار آمدند که حتی برخی از آنها با اصول نظام زاویه داشتند، اما ظرفیت عظیم مردمی نظام اسلامی، بدون ناشکیبائی، از همه این مسائل عبور کرد که اصلی‌ترین علت آن، همان حضور و ایمان مردم و پایبندی مردم به نظام اسلامی است. 

رهبری با اشاره به آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی و مخالفت آن با نظام استکبار و بی‌عدالتی بین‌المللی و چالش‌های دشمنان برای این نظام، خاطرنشان کردند، اگر چنین نظامی بخواهد بماند و به مسیر حرکت خود ادامه دهد، نیازمند نیرو و ظرفیت عظیم مردمی است که با تدبیر امام خمینی(ره) از متن اسلام گرفته شد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند بر اساس این تدبیر و به پشتوانه ایمان، عزم و حضور مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران بر همه چالش‌های سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آینده نیز بر هر چالشی پیروز خواهد شد. 

رهبری در ادامه سخنان خود، برخی چالش‌هایی را که نظام اسلامی توانسته با اتکاء به مردم بر آنها فائق بیاید، بیان کردند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنگ تحمیلی 8 ساله به‌عنوان یکی از چالش‌های بزرگ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: دفاع مقدس را مردم اداره کردند و نظام اسلامی بواسطه ایمان، عشق و صفای مردم، در این جنگ نابرابر پیروز شد. ایشان تأکید کردند: جا دارد که آن حوادث ممتاز و زیبای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازخوانی شود. 

رهبری، فشارها و تحریم‌های اقتصادی را که از ابتدای پیروزی انقلاب از جانب دشمنان اعمال شد، یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی نظام اسلامی خواندند و افزودند: تحریم و فشار اقتصادی برای ملت ایران، مسأله جدیدی نیست زیرا نظام اسلامی با صبر و بصیرت مردم به‌ویژه جوانان توانسته است از همه این محدودیت‌ها به‌عنوان یک فرصت استفاده کند و در میدان‌های نوآوری، و ابتکار به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فتنه 18 تیر سال 78 و فتنه سال 88 در تهران به‌عنوان یکی از چالش‌های پیچیده پیش روی نظام، خاطرنشان کردند: حضور مردم، این دو فتنه را نیز به شکست کشاند بگونه‌ای که پنج روز بعد

قوای مجریه، قضائیه و مقننه باید زمینه حضور مردم را فراهم و از نیرو و نشاط مردم به‌ویژه جوانان استفاده کنند.

از فتنه 18 تیر، حرکت عظیم 23 تیر در سراسر کشور به‌وقوع پیوست و در فتنه 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حرکت عظیم و کم‌نظیر مردم در 9 دی روی داد. 

ایشان مسأله هسته‌ای را یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی نظام برشمردند که مسئولان توانستند با اتکاء به پشتیبانی و اقتدار مردمی، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنند. 

رهبری، پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور را یکی از عرصه‌های بسیار مهم نقش‌آفرینی مردم به‌ویژه جوانان دانستند و افزودند: امروز در سراسر کشور به‌خصوص در مراکز علمی و حساس، جوانان ایرانی، کارهای بزرگی را از لحاظ علم و فناوری انجام می‌دهند که زمینه‌ساز اعتماد به نفس ملت ایران و همچنین رونق اقتصادی کشور است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود به دو نکته مهم اشاره کردند: 1ـ سیاست‌گذاران غربی واقعیت نظام اسلامی ایران را که همان نقش، حضور و بافت مردمی است، متوجه شوند. 2ـ مسئولان از ظرفیت‌های بزرگ و ابتکارات و حضور مردمی در همه عرصه‌ها استفاده کنند. 

ایشان خطاب به سیاست‌گذاران استکبار خاطرنشان کردند: ایران را با برخی کشورهای دیگر اشتباه نگیرید، زیرا در ایران اسلامی اراده و عزم مردم نقش اصلی را دارد و مردم در انقلاب، صاحب سهم هستند. 

رهبری تاکید کردند: بر همین اساس دنیا بداند، اگر مسئولی هم در کشور بخواهد، کج‌روی کند و حرکت دیگری در قبال انقلاب اسلامی براه بیاندازد، مردم او را حذف خواهند کرد. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مهم آن است که مسئولان بتوانند در عرصه‌های مختلف با مهارت، دقت و ابتکار، مدل و فرمول حضور مردم را پیدا کنند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جهان در یک مقطع حساس و تاریخی قرار گرفته است که ملت ایران و همچنین ملت‌های مسلمان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و نظام اسلامی ایران می‌تواند الگو بودن خود را اثبات کند. 



[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 7:9 عصر ] [ فولادپور ]

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب