یامعین الضعفاء |
امروز با کاروان راهیان نور به سوی سرزمین های عشق و حماسه حرکت می کنم. نیت کرده ام اگر نشانی از تو بیابم، اگر بویی از تو به مشامم برسد، اگر دلم آرام بگیرد، نگاهم را برای همه عمر دخیل ببندم به گلوی گلگون غنچ? شش ماهه ای که در تصادم پیکان ستم، بر فراز دستان ابر مرد حماسه، شکفت! و دلم را گره بزنم به ضریح شش گوش? عشق! کاروان در عطر صلوات و زمزمل ذکر و نوای اشک و آه به مقصد می رسد. پیاده می شویم و به سرزمین غریبی پا می گذاریم که هر چه بزرگ باشیم، اینجا هیچ می نماییم و به قول بزرگی که گفت: «کسی نیستیم که به میعاد آمده باشیم بل، خسی هستیم که به میقات آمده ایم.» فضا عطرآگین است. سکوتی مقدس همه را فرا گرفته است که جای حرف نیست. زمزم? خدا بر زمین جاری است، پس: «فاستمعوا له وانصتوا لعلکم ترحمون.» گمان ندارم اینجا بخشی از زمین باشد که روی نقشه دیده ام، اینجا تکراری از آسمان است، بر زمین افتاده. تکه ای از بهشت است، هدیه به بچه های بی قرار، آدم مبتلای فراق، اینجا بیت المقدس است، وجب به وجبش. حال رسول خدا(ص) را دارم در لیله المعراج. با دلم به دنبال تو می گردم، حال خوشی است! نسیم آشنایی می وزد، همه جا به عطر تو معطر است. شگفت دارم؟! من تو را در غروب گم کرده ام در قصر شیرین، در هورالهویزه و اینجا جنوب است، خوزستان. من تو را در آن سوی این سرزمین گم کرده ام، از چه در اینجا می جویم و شگفت آنکه می یابم؟! همه جا بوی تو میآید، از تپش های قلبم، از عرقی که بر پیشانی ام نشسته، از نفس نفس زدنهایم، از شوقی که در رگ هایم جاری شده، حس می کنم همین جاها هستی! گفته بودند چشم هایت را بر تپه های برهانی به یادگار گذاشته بودی، شگفتا من آنها را در شلمچه در صورت و در چشمخان? شهیدی دیگر دیدم، با همان نگاه مهربان و مطمئن! گفته بودند دست هایت در دشت عباس پر پر شد، عجبا! من آنها را در خرمشهر بر بازوی فرشته ای دیدم که به آسمان می رفت! گفته بودند پاهایت را به اروند هدیه دادی؟ من آنها را در بستان دیدم، ستون تن نگاهبانی ایستاده بر برج، به حراست شهر مشغول! گفته بودند قلبت در جاده های داغ آبادان در کنار نخلستان های نجیب از تپش ایستاد و به افق اعلی به زیارت دوست شتافت. الله اکبر! من در شلمچه دیدمش در سین? زائران که گرم می تپید و شور می آفرید و عشق می زاد و زندگی می داد. من در شلمچه تو را دیدم، خودت را، در چهر? چهارصد شهید من تو را یافتم، در دل زائران بودی! در شگفتم از چه بیراهه می رفتم؟ جستن تو در هوای مسموم دلمشغولی و روزمرگی، ظلم نبود؟! و حال آنکه تو اینجا در میان «الذین قتلوا فی سبیل الله» بودی و مُهر «احیاهم» بر پیشانی داشتی و به مقام «عند ربهم یرزقون» رسیده بودی! من در شلمچه به بلوغ رسیدم، من در شلمچه مبعوث شدم، به رسالت وارثان هابیل! من در شلمچه، واژه های شهید گمنام و مفقودالاثر را از فرهنگ عرفان و شهادت خط زدم. کدام شهیدی گمنام است؟ اینجا حس غربت ندارم. صمیمی تر از این زمین، در نقش? دلم خطه ای وجود ندارد. اگر خدا خانه ای در زمین داشته باشد اینجاست؛ اینجا بیت المقدس ایران است. مسجد است، محراب است! فرشتگان در این سرزمین رفت و آمد می کنند، گوش اگر بسپاری صدای بال هایشان را می شنوی. اینجا حرم امن الهی است، اینجا بیت المقدس است، اینجا شلمچه است -
[ شنبه 90/11/8 ] [ 12:37 عصر ] [ فولادپور ]
ماجرای عبرت آموز فتنه 88 و حماسه 9 دی مساله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و حوادث آن را تقویمی نمود. اتفاقات در هم تنیده ایام دفاع مقدس 8 ماهه (22 خرداد تا 22 بهمن 1388) نیازمند ژرف اندیشی و بازخوانی چندباره است. جزئیات آن حاوی درسهایی گرانسنگ برای همگان بوده، الگویی تجربه شده از چگونگی فتنه انگیزی دشمنان خارجی نظام و روش مقابله با آن را پیش چشم ما گشوده نگاه خواهد داشت. تنها توجه به ریشه ها و علل وقوع فتنه ناکام 88 و نیز چگونگی غلبه بر آن، می تواند جامعه را از فتنه های پیچیده تر آینده که قطعا تکراری نخواهند بود مصون دارد؛ همچنانکه بر اساس نظر امام خامنهای- ادام الله توفیقاته- درباره حوادث تیرماه 78 کوی دانشگاه تهران، چنانچه آن اتفاقات درست و کامل ریشه یابی می شد، بیماری فتنه اخیر نمی توانست چندین ماه جامعه را دچار عوارض آن نماید. تدقیق در این مهم جزء وظایف مهم نخبگان حوزوی، دانشگاهی و سیاسی است تا به دور از شعارزدگی و با رصد واقع بینانه تمام جزئیات، از ابعاد گوناگون به کالبدشکافی فتنه 88 بپردازند و نتایج کاربردی آن را برای مقابله با فتنه های آینده به جامعه عرضه نمایند. یکی از موثرترین مولفه ها در خاموش شدن آتش فتنه نظام سلطه، شکل گیری حماسه عظیم و ماندگار است مومن و انقلابی ایران در 9 دی بود. یوم الله 9 دی تجلی “کل یوم عاشورا” پس از گذشت 14 قرن بود. اسلام که در قرن نخست با ریخته شدن خون حسین (ع) در کربلا استقامت یافت، در قرن 15 با آتش گرفتن خیمه های عزای او در تهران حفظ و حراست گردید؛ با این تفاوت که اکثریت مردم در عاشورای سال 61 امام زمان خود را تنها گذاشتند و حرمت خیام او را هم نگاه نداشتند، اما این بار خیل متراکم مردم با تبعیت از نایب حسینی نسب امام زمان خود، هتک حرمت به خیمه عزای حسین (ع) را نیز برنتافتند و در کمتر از سه روز طومار امویان زمان را در هم پیچیدند. شکل گیری حماسه ماندگار 9 دی 88، حاصل تدابیر بی نظیر و نقش محوری رهبر حکیم انقلاب و بصیرت عمومی مردم بود. ایشان ضمن بستن راه هرگونه پیشروی بر فتنه گران با تاکیدات مستحکم بر قانون، مسیری تدریجی در روشنگری را در پیش گرفتند و ضمن صحبت مداوم با مردم، خواص جامعه را نیز نسبت به مسوولیت تاریخی و مهمشان آگاه ساختند. “اصرار بر اولویت بندی مسائل”، “دعوت به صبر و بصیرت”، “درخواست برای اتخاذ موضع شفاف”، “ترسیم صحنه مقابله انقلاب و ضد انقلاب”، “رعایت انصاف”، “تاکید بر خارجی بودن ریشه فتنه” و “تلاش مجدانه برای نجات سران داخلی فتنه” از مهمترین اصولی بود که مقام معظم رهبری در پیش گرفتند تا سیاست اصولی نظام در “جذب حداکثری و دفع حداقلی” محقق شود و در نتیجه، اکثریت 40 میلیون رای دهنده در انتخابات دهم ریاست جمهوری حتی هواداران نفر دوم، نزدیک به 200 روز بعد با حضور در خیابانهای سراسر کشور، حماسه 9 دی را بیافرینند و مرهم زخم فتنه شوند. 9 دی یوم الله شد چون مردم با انگیزه الهی بطور فراگیر و خودجوش و نه با دعوت افراد و گروهها، فراتر از دسته بندی های سیاسی به صحنه آمدند. 9 دی یوم الله شد چون جلودار مردم مومن و بسیجی ایران، روحانیت آگاه و بیدار بود؛ روحانیتی که در مرکز دینی ایران دو روز زودتر به صحنه آمده، بار دیگر شهر مقدس قم را بعنوان پایتخت بصیرت ایران معرفی کردند. 9 دی یوم الله شد چراکه حضور جوانان و نقش آفرینی نسل سوم انقلاب، آنچنان چشمگیر بود که پویایی و رویشهای انقلاب را به رخ دشمنان مدعی فرسودگی نظام کشید؛ از این روست که می توان 9 دی را یوم الله نسل سوم انقلاب نامید. جبهه متحد اصولگرایان ضمن افتخار به حضور بزرگانی چون آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی که از جلوداران مبارزه عملی با فتنه 88 و از پرچمداران اصلی افشای فتنه گران و روشنگری درباره خواص مردود فتنه بودند، معتقد است برای بزرگداشت سالگرد این حماسه باشکوه، باید پیامهای اصلی مردم در خلق آن را مورد توجه قرار داد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از: 1- حضور مردم در 9 دی نمایشی تاریخی از وحدت و انسجام ملی و اعلام آمادگی برای فداکاری در راه آرمانهای انقلاب بود. 2- جریان به اصطلاح اصلاح طلب با افراط رهبران خود و دست زدن به اقدامات ساختارشکنانه و قانون گریزی، به فاصله 8 ماه هواداران خود را از دست رفته و در مقابل خود دید تا تمامی جریانات و افراد بدانند مسیر انحراف از آرمانهای انقلاب و فریبکاری در جذب آرای مردم به بن بست خواهد رسید و در آینده نیز هرگونه تلاش برای ایجاد چالش امنیتی در نظام با هزیمتی جبران ناپذیر مواجه خواهد شد. 3- مطالبات و شعارهای راه پیمایی های سراسر کشور برخاسته از ایمان دینی و غیرت انقلابی مردم بود، نه برگرفته از حب و بغضهای شخصی و خطوط و سلایق سیاسی. 4- فریاد بلند مردم در 9 دی برخی خواص به خواب رفته را بیدار کرد اما برای کسانی که خود را به خواب زده بودند، فایده ای در بر نداشت و سبب انزوای بیشتر آنها شد. 5- تاخیر و سکوت در اعلام موضع شفاف از سوی برخی خواص به بهانه اختلافات سیاسی و شخصی و در نتیجه تحلیل نادرست از صحنه و ندیدن مصالح بزرگتر، ممکن است حتی بطور ناخواسته نتیجه عمل آنها را به سود فتنه گران و منحرفین از انقلاب رقم بزند. جبهه متحد اصولگرایان با گرامیداشت مجدد سالروز حماسه یوم الله 9 دی از عموم مردم بصیر و صبور ایران اسلامی دعوت می نماید با مشارکت گسترده در مراسم مختلف بزرگداشت این روز به یاد ماندنی، وحدت و انسجام خود را بار دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذارند تا بیش از پیش امیدبخش ملتهای مسلمان خط مقدم بیداری اسلامی در ادامه مقاومتشان برابر نظام سلطه جهانی باشند. [ شنبه 90/11/8 ] [ 11:39 صبح ] [ فولادپور ]
معظمله که در بیانات اخیر خود در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی تصریح فرمودند فتنه یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت؛ همواره راجع به 9 دی تأکیدات مهمی را بیان کردهاند که نصبالعین قرار دادن آنها برای تمام خواص و عموم مردم میتواند روشنی بخش راه آینده کشور و اسلام ناب باشد.
[ شنبه 90/11/8 ] [ 11:37 صبح ] [ فولادپور ]
|
||