سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

حقوق کودک ازمنظرامام سجاد(ع)

کودک به عنوان یک مرجع مهم احساسات و عواطف پدر و مادر در بهتر تربیت نمودن والدین به عنوان یک الگو نقش به سزائی در رشد معنوی و دینی آن‌ها می‌توانند ایفاء نمایند. امام سجاد (علیه السلام) در نقش طفل و وظیفه والدین بیاناتی دارند . «وَاَمَّا حَقُّ الصَّغیرِ فَرَحِمتَهُ وَتَثقِیفِهِ وَتَعلِیمِهِ وَالعَفوُ عَنهُ وَالسِّترُ عَلَیهِ وَالرِّفقُ بِهِ وَالمَعُونَةُ لَهُ وَالسِّترُ عَلی جَرائِرِ حِداثَتِهِ فَاِنَّهُ سَبَبٌ لِلتَّوبَة وَالمُداراةُ لَهُ وَتَرکُ مُمَاحَکَتِهِ فَاِنَّهُ اَدنَی لِرُشدِهِ.»  یعنی: و أمّا حقّ فرد خردسال: مهربانی نمودن با او، پرورش او، آموزش او، گذشت و بخشیدن از او، پرده پوشی [بر عیوب] او، ملایمت با او و یاری کردن او، و پوشاندن خطاهای کودکانه او- زیرا این طرز رفتار موجب توبه و بازگشت است-، و مدارا با او، و عدم تحریکش [با عیبجوئی و خرده گیری]، که بی‌شکّ این برخورد به هدایت و رشد او نزدیک‌تر است.

 



[ یکشنبه 91/7/16 ] [ 11:54 صبح ] [ فولادپور ]

امروز نیروی انتظامی در خدمت مردم ، در کنار مردم و پشتیبان آنان است و آحاد مردم نیز به این نیرو افتخار می کنند و به آن اعتماد دارند .            " مقام معظم رهبری"

                                                              بدون اغراق بالاترین نعمت برای یک ملت داشتن امنیت کامل است.

 
هفته نیروی انتظامی بهانه ای برای قدردانی از نیروهای پرتلاش نظم و امنیت جامعه و البته نمایش توانمندیها و اقدامات این نیرو در جامعه می باشد.
 


[ چهارشنبه 91/7/12 ] [ 7:37 عصر ] [ فولادپور ]

دفاع مقدس، اندیشه دیروز ، امروز، فردا 

 

دیروز، مردمانی درگیر انقلاب و هزار فرقه شدن جامعه بودند. جنگ تفکر بود و تفنگ ، روزگار مناظره و ایدئولوژی که ناگهان در گیریهای مرزی ما شروع شد و داستان مبارزه با خلقها امان گرفت و دفاع مقدس ما در جامه ای نو قد برافراشت.

 آن روزها آدابی داشت که مردم این روزها زود از یادشان رفت . در آن روزها ما یاد گرفته بودیم با اقتصاد مقاومتی می شود تحریم را به فرصتهای طلایی تبدیل کرد . یاد گرفته بودیم ارزش آدمها به میزها نیست ، به خونهای داده شده است در را عشق، یاد گرفته بودیم اذن دخول بهشت یاد حسین (ع) و فرهنگ یعنی تمام عاشورا ، یاد گرفته بودیم رهبر اگر خم به ابرو آورد باید جان بر روی مینها نهاد تا خاطر ولایت آزرده نشود ، یاد گرفته بودیم می شود جوان سیزده ساله بود و رهبر شد ، دست نداشت و فرمانده بود ، اسیر شد و وزیر ماند ،جان داد و واژه آزادی را درست معنا کرد. یاد گرفته بودیم کل ثروت عالم به لباس خاکی و چفیه نمی ارزد . یاد گرفته بودیم در معامله با خدا ضرر ندارد ، یاد گرفته بودیم در برای خدا بودن شکست مفهومی ندارد. و چه زود همه اش یادمان رفت و یا از یادمان بردن.

 امروز ، چقدر خسته و شکسته شده ایم ، و هنوز در باور خیلی هایمان دفاع مقدس مفهومی دیروزی دارد ، روزگاری که تمام شده است و دیگر نیازی به آن نیست ، روزگاری که برایش یک هفته یادمان می گیرم مانند یادمان تمام مرده هامان بی آنکه ذکر نام از بلندی هایش باشد.چون کتابهای درسی مان جایی برای دفاع مقدس ندارند و ورقهایشان پر است از حرفهایی از جنس تکنولوژی بی خداوند. امروز باید باور کنیم که ما در دفاعی مقدس تر از گذشته و بسیار سخت تر از آن روزگار قرار داریم ، و دشمن نه در خرمشهر و آبادان ، بلکه در خانه های ما نفوز کرده و فرزندان ما را به تاراج می برد ، فکر و قلب ما مورد هجوم قرار گرفته و حیا و معرفت و اخلاق و در یک کلام خداوند مان را می خواهند از ما بگیرند و ما باز محتاج دست بریده خرازی هستیم ، محتاج تفکر عمیق آوینی ، دید وسیع حاج احمد متوسلیان ، تاکتیک های حسن باقری ، وسعت قلب باکری ها ، بصیرت غلامعلی پیچک و هزاران هزار نکته از دفتر بی مثال تمامی عروج کرده ها به دیدار خداوندیم .

و اما فردا ، فردا روزی دیگر است ، فردا انتهای جهاد مقدسی است که اگر واژ ه واژه اش را خوب فهمیده باشیم به دیدار آقایی خواهیم رفت که تمامی گذشتگان آرزوی دیدارش را داشته اند. برای خوابیدن دیگر وقت نداریم باید دیروز را در خدمت امروز برای رسیدن به فردایی جاوید در آوریم تا خون هزاران عاشق ، ثمره اش را به بهترین شکل ممکن به دنیا عرضه کند ، باشد که ما هم از این دفاع مقدس چون دیروزیان سربلند بیرون آییم.



[ دوشنبه 91/7/10 ] [ 1:14 عصر ] [ فولادپور ]

رفتن به جهاد نفس راهی است بزرگ
از جبهه گریختن گناهی است بزرگ
ما بر سر پست انقلابیم اکنون
خفتن سر پست اشتباهی است بزرگ

امیر روشن دل

ما که می دانیم در آینده نزدیک گلزارهای شهدا به ویژه تربت پاک سی هزار شهید در بهشت زهرا (س) به بزرگترین مراکز زیارتی برای عارفان ، عاشقان و آزادگان جهان تبدیل خواهد شد و از کاخهای بزرگ جهان نیز چشمگیرتر ساخته خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که ما در این گذر تاریخی سی سال و حداقل سه نسل را تا کنون از دست داده ایم ، سه نسلی که اگر هر روز در داخل شهر و در راه مدرسه و دانشگاه و محل کار چشمش به شهدا و پداران و مادرانی که چون شمع ذوب شدند و رفتند میافتاد شاید امروز حداقل سی سال به اهداف شهیدان نزدیکتر شده بودیم ونه هر ساله یکسال دورتر شویم دلیل مدعای ما این است که امروزه هنوز وقتی مبتذلترین افراد هم که وارد گلزار شهیدان می شوند زانوی ادب و احترام به زمین می زنند و حداقل برای چند ساعتی که در کنار شهدا هستند خدایی می شوند حتی اگر مسلمان هم نباشند .             

 

گفت که دیگر ادامه این راه ناصواب ( سپردن شهدا به قبرستانها ) عقلا و شرعا جایز نیست و نباید فریب جوسازیهای یک عده معاند و نادان را خورد که مخالف خدایی شدن شهرمان با نام و یاد شهدا هستند . باید هر آنچه متعلق به شهداست نگهداری و به مردم معرفی شود ، چه خانه ، مدرسه و چه محل کارشهیدان . باید به تعداد شهدا فیلم ساخت ، کتاب نوشت و از خاطرات آنها که دراذهان نزدیکان موجود است مستند تهیه کرد ، حتی یک عکس و دستنوشته ، فیلم ، صدا ، وصیت نامه ، نامه و هر آنچه متعلق به شهید است نباید از بین برود.باید نام تمامی شهدا بر روی معابر مهم شهرمان نقش ببندد و این وظیفه نظامی است که شهدا به خاطر بر پایی آن جان داده اند این چه معنایی دارد که برای نامگذاری باید خانواده شهدا درخواست بدهند و پیگیری کنند و چرا بنیاد شهید مدعی نامگذاری نشود؟!

مقام معظم رهبری  : بگذارید نام و یاد شهدا رنگ ثابت زندگی روزمره ما بشود مسئله شهدا مسئله شخص هم نیست که بگوییم می خواهیم اشخاص را تجلیل کنیم نه ما می خواهیم یک جریان را تجلیل کنیم که این جریان عبارت است از اینکه کسانی در راه خدا و در راه حق آنقدر حاضر به اقدامند که حتی وقتی پای جانشان به میان می آید حرفی ندارند جان را کف دست می گیرند و وسط میدان می روند.

 



[ دوشنبه 91/7/10 ] [ 1:7 عصر ] [ فولادپور ]

دفاع مقدس و فرهنگ جهاد آن چیزی نیست که به اشتباه در ذهن ما با توپ و تانک و چفیه و ... حک شده .

دفاع یعنی ، من هستم ، هر لحظه ، هر کجا ، که او بخواهد 
دفاع یعنی ادب ، یعنی غیرت  ، یعنی شرف ، یعنی یکرنگی  ، یعنی شهامت
دفاع یعنی ابن الوقت نباشیم ، یعنی عبد باشیم در هر جایگاهی
دفاع یعنی مهربانی و پاکی ، نه ادا و اطوار و لفاظی کردن
دفاع یعنی اقتدار علمی و عملی ، یعنی تلاش در بی نیازی جامعه اسلامی ، چه یک کارگر باشی یا یک دانشمند
دفاع یعنی گمنامی ، نه به دنبال برچسب و ...
دفاع یعنی پیرو مسلک علی (ع) ، بزرگ و عمیق ...
همچون دریایی که به موقع طوفانی می شود و می خروشد ؛ و به موقع آرام می شود و آرامش می بخشد .
این دفاع به روز موعود وصل می شود و گرنه به نا کجا آباد هم نمی رسد .
ان شاءا... باشیم ، تا آخر
.

 



[ دوشنبه 91/7/10 ] [ 12:40 عصر ] [ فولادپور ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب