سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

حضرت زینب

عشق، از نهان‏خانه دل، پای بیرون می ‏نهد و از محاسبات و فرضیات خاکی و زمینی عقل، پاپس می‏کشد. از بامِ شدن‏ ها و ناشدن‏ ها اوج می‏گیرد و فارغ ‏بال، در آسمان معنا سیر می‏کند؛ اینک تویی که از عرش بر فرش می‏تابی.  

امشب علی ولیمه به خلق جهان دهد                     امشب زمین فروغ به هفت آسمان دهد

امشب خدا تجلّی خود را نشان دهد                        با خطّ نور، بر همه خطّ امان دهد

میلاد شیر دخت علی، شیر داور است

سر تا قدم حقیقت زهرای اطهر است

ولادت با سعادت گوهر دریای عصمت و طهارت، دخت علی‌ بن ابی‌طالب علیه السلام،

زینب کبری علیهاالسلام تبریک و تهنیت باد.



[ شنبه 91/12/26 ] [ 10:34 صبح ] [ فولادپور ]

در تاریخ کفش های پاشنه بلند در مظاهر اشراف گرایی و تجمل گرایی و نشان دادن جایگاه و طبقه اجتماعی سطوح عالی اجتماع بود که پای شاهان، خانواده های اشرافی، جنتلمن ها، سوارکاران ماهر و..بود با شیوع این روند افراد پایین دست اجتماع هم به پوشیدن این نوع از کفش ها گرایش پیدا کردند واشراف برای نشان دادن تفاوت خود با این طبقه، پاشنه های کفش خود را بلند تر می کردند.
بروز کفش های پاشنه بلند در قرن اخیر، و محبوبیت مد گرایی به عنوان طبقه متمایز این صنعت، دیدگاهی تجاری در جوامع پیدا کرد و برای تبلیغ و برانگیختن احساسات و تجملات رشد گسترده ای یافت.

لطفابرای مطالعه ادامه این مطلب به قسمت ارشیومطالب (اسفند91)مراجعه کنید.



[ پنج شنبه 91/12/17 ] [ 12:18 عصر ] [ فولادپور ]

مفهوم احسان و نیکوکاری
احسان برگرفته از حسن است که در دو معنای نعمت بخشیدن به دیگری، و احسان در کار و عمل، کاربرد دارد. کسی که علم نیکویی را بیاموزد یا عمل نیکی را انجام دهد، از جمله نیکوکاران به حساب می آید و بر این اساس است1 سخن امیرمؤمنان(ع) که می فرماید: مردم به آنچه از کارهای شایسته و نیک می آموزند یا به آن عمل می کنند، نسبت داده می شوند2.»

اهمیت و جایگاه احسان و نیکوکاری و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی و دنیا و آخرت انسان ها روشن می شود؛ چرا که احسان و نیکوکاری باعث تعدیل ثروت در جامعه شده و نظام طبقاتی را از بین می برد، دوستی و صمیمیت را بین افراد جامعه، ایجاد نموده و آمرزش گناهان انسان را سبب شده و در نتیجه سعادت و عاقبت به خیری انسان های نیکوکار در دنیا و آخرت را تضمین می نماید و باعث محبوبیت او در پیشگاه خداوند می شود. آثار یاد شده در صورتی نصیب انسان خواهد شد که رسیدگی و کمک به انسان های نیازمند برای رضای خداوند باشد و از ریا و خودنمایی و آزار و اذیت و منت گذاری جداً پرهیز شود.



[ دوشنبه 91/12/14 ] [ 7:15 عصر ] [ فولادپور ]

آیت الله خوشوقت

 

 

" خوشوقت " شدن سخت نیست

مرحوم خوش وقت در هر سه ملاقات با مسئولین بعثه رهبری در مکه مکرمه  و صحبت  با مومنان و بخصوص زائران بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی به انجام واجبات وترک محرمات بود. ایشان در هر سه ملاقات هم کم سخن گفتند و هم گزیده ! و هر بار که اصراری از سوی ملاقات کنندگان برای دریافت رهنمودی دیگر می شد ، باز مرحوم همین عبارت اول را تکرار می کردند؛ " ‌عمل به واجبات " و می فرمودند: شرط بندگی اطاعت است و باید دستورات الهی را انجام داد ومنهیات الهی را ترک کرد.

مرحوم آیت الله خوشوقت می گفت : حضور در سرزمین وحی فرصت مغتنمی است که انسان باید قدر آن رابداند و کمال استفاده را بنماید.

او بسیار بر خدمت گذاری شایسته به زائران بیت الله الحرام و حرم شریف رسول الله (صل یالله علیه وآله) و اهل بیت بزگوار آن حضرت تاکید داشت و آنرا توفیقی شایسته و افتخاری می دانست که خداوند و رسولش آنرا به بندگان نزدیک خود اعطا کرده است .

" خوشوقت " شدن سخت نیست. تلاش کنیم . از همین جا شروع کنیم که او می گفت و به جد پیگیر باشیم :‌انجام واجبات و ترک محرمات .



[ شنبه 91/12/12 ] [ 6:48 عصر ] [ فولادپور ]
........

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب