سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک
دانشمندان فن تربیت توصیه مى کنند که باید اطفال را آزادى داد تا طبق دلخواه بازى کنند. بلکه باید وسائل و اسباب بازى و تفریح سالم را براى آنان فراهم ساخت. اخیرا در جهان به اصطلاح متمدن، این موضوع مورد توجه واقع شده و در کودکستان ها و دبستان ها و دبیرستان ها انواع وسائل بازى و تفریح سالم را مطابق سن کودکان و نوجوانان برایشان فراهم مى سازند. و آنان را به بازى هاى دسته جمعى تشویق مى کنند، زیرا بازى چنانکه براى رشد بدنى اطفال لازم است در تربیت روحى آنان تاثیر بسزایى دارد.
بعض مردم از کودکان انتظار دارند که مانند بزرگسالان زندگى کنند و بر خودشان لازم مى دانند که اطفال را از بازى و حرکت بچه گانه بازدارند و این عمل را تربیت مى شمارند. اگر کودک بازیگر بود، مى گویند: کودک بى ادبى است. ولى اگر خمود و سر بزیر بود و از بازى کناره گیرى کرد و در گوشه اى نشست، مى گویند: آفرین چه کودک با ادبى است!! اما دانشمندان روانشناس این عقیده را خطا و غلط مى دانند و عقیده دارند که بچه باید بازى کند. اگر بازى نمى کند علامت کسالت جسمانى و ضعف روحى اوست. البته پدر و مادر باید این جهت را مراعات کنند که بازى کردن کودک به حال خودش زیان بخش نباشد و اسباب مزاحمت دیگران را نیز فراهم نسازد.
پدر و مادر نه تنها باید کودک را در بازى کردن آزاد بگذارند بلکه خودشان نیز باید در مواقع بیکارى با آنان بازى کنند. زیرا بازى کردن با پدر و مادر براى اطفال بسى لذت بخش است و آن را از علائم محبت مى شمارند.
رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) با حسن و حسین بازى مى کرد. «ابوهریره» مى گوید: دیدم که رسول خدا دست حسن و حسین (علیهماالسلام) را گرفته بود و پاهایشان روى پاى آن حضرت قرار داشت و به آنان مى فرمود: نور دیدگان فاطمه! بالا بیایید. پس حسن و حسین بالا مى آمدند تا پاهایشان به سینه ى رسول خدا مى رسید. پس لبش را بر لبهاى آنان گذاشته مى بوسید و مى فرمود : خدایا حسن و حسین را دوست دارم. [بحارالانوار ج 43 ص 286.] «ابوهریره» مى گوید: حسن و حسین (علیه السلام) در حضور رسول خدا کشتى مى گرفتند. پیغمبر به حسن مى فرمود: آفرین حسن، آفرین حسن. فاطمه (علیهاالسلام) عرض کرد: یا رسول اللَّه با اینکه حسن بزرگتر از حسین است او را بر علیه حسین تشویق و تشجیع مى کنى؟!
پاسخ داد: با این که حسین کوچکتر از حسن مى باشد ولى از شجاعت و نیروى بیشترى برخوردار است و جبرئیل او را تشجیع و تشویق مى کند. [بحار ج 43 ص 265.] «جابر» مى گوید: دیدم که رسول خدا با دست و پا راه مى رفت و حسن و حسین (علیهماالسلام) بر پشت آن حضرت سوار بودند و مى فرمود: بهترین شتر، شتر شماست. و شما بهترین سوار هستید. [بحار ج 43 ص 285.] امام رضا علیه السلام از پدرانش روایت کرده که حسن و حسین (علیهماالسلام) تا مقدارى از شب گذشته در خانه ى رسول خدا بازى مى کردند. سپس فرمود: نزد مادرتان بروید. حسن و حسین (علیهماالسلام) از خانه بیرون رفتند. پس برقى زد و زمین روشن شد و به خانه ى خودشان رسیدند. پیغمبر (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: سپاس خداى را که ما اهل بیت را گرامى داشت.
............................................
 منابع:
[بحار ج 43 ص 266.]
بانوی نمونه اسلام اثرامینی


[ پنج شنبه 91/2/21 ] [ 2:2 عصر ] [ فولادپور ]

 

وقتی که زن مقام و موقع خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف مرد را
در برابر خود دانست همانطور که متوسل به زیور و خودآرائی و تجمل شد که‏
از آن راه مرد تصاحب کند ، متوسل به دور نگهداشتن خود از دسترس مرد نیز
شد . دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه بایست آتش عشق و طلب او
را تیزتر کند و در نتیجه مقام و موقع خود را بالا برد .
کلمه حجاب هم به معنی پوشیدن است و هم به معنی پرده و حاجب . بیشتر
استعمالش به معنی پرده است . این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‏دهد که‏
پرده وسیله پوشش است ، و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی‏
حجاب نیست ، آن پوشش حجاب نامیده می‏شود که از طریق پشت پرده واقع‏
شدن صورت گیرد . پوشش زن در اسلام اینست که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را
بپوشاند و به جلوه‏گری و خودنمائی نپردازد.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

منبع:مسئله حجاب شهیدمطهری



[ چهارشنبه 91/2/20 ] [ 8:29 عصر ] [ فولادپور ]

این شکر و سپاس همیشگی تو که:
«اَلْحَمْدُِللهِ عَلی کُلّ حَمْدٍ وَ ذِکْرٍ وَ شُکْرٍ وَ صَبْرٍ وَ صَلاةٍ وَ زَکاةٍ وَ قِیام وَ عِبادةٍ وَ سَعادةٍ وَ بَرَکة وَ زیادَةٍ وَ رَحْمَةٍ وَ نِعْمَةٍ وَ کَرامَةٍ وَ فَریضةٍ وَ سَرّاءٍ وَ ضرّاءٍ وَ شِدَّةٍ وَرَخاءٍ وَ مُصیبَةٍ وَ بَلاء و عُسْرٍ وَ یُسْر و غِناءٍ وَ فَقْرَ وَ عَلی کُلّ حالٍ وَ فی کُلّ أوانٍ وَ زَمانٍ وَ فی کُلّ مَثْوی وَ مُنْقَلبَ وَ مقام.»
مادر! تو را که چنین فاطمه‌ای هستی چطور می‌توان دوست نداشت؟ چطور می‌توان دل از تو کند؟ مگر من یادم می‌رود آن شب را که تا صبح در کنار محراب تو نشستم و نمازهای تو را و نفس نفس‌های خائفانه تو را دیدم و مناجات و دعاهای تو را شنیدم و در حسرت یک دعا برای خودت، برای خودمان ماندم و صبح گفتم:
ــ مادر! چرا همه‌اش دیگران؟ پس خودت؟ خودمان؟
و تو گفتی ـ و هنوز اشک چشمهایت خشک نشده بود ـ
ــ فرزندم! عزیزم! اَلْجارُ ثمَّ اَلدّار. اول همسایه و بعد خانه، اول دیگران و بعد خودمان.
و این شیوة معمول و موسوم زندگی تو بود.
تو اصلاً برای خودت نبودی، ایثار محض بودی و زیباترین سرمشق بخشش.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

منبع:کشتی پهلوگرفته اثرسیدمهدی شجاعی



[ چهارشنبه 91/2/20 ] [ 6:45 عصر ] [ فولادپور ]

برتری رادربزرگی روح می دانندنه درپروردن تن وآنچه تن بدان نیازمنداست،واگربه تن زنده اندبرای آنست که زندگی درست رابه دیگران بیاموزند.

به آنهامی گویندهنگامی که بامردم زندگی می کنی دیگرتونیستی.این مردمندکه بایدبرای خدمت آنان زنده بمانی.زهرا(ع)پرورده چنین مدرسه ای است.

نوعروسی که جهازاو بهای یک زره به قیمت چهارصددرهم واثاث البیت وی چندکاسه وکوزه سفالین باشد،پیداست که درخانه شوی چگونه به سرخواهدبرد.

اکنون فاطمه(ع)آماده رفتن به خانه شوهراست.پدرش آخرین درس رابه اومی دهد:

-دخترم به سخنان مردم گوش مده!مبادانگران باشی که شوهرت فقیراست!فقربرای دیگران سرشکستگی دارد!برای پیغمبروخاندان اومایه فخراست.

-دخترم پدرت اگر می خواست می توانست گنج های زمین رامالک شود.امااوخشنودی خدارااختیارکرد!

-دخترم اگرآنچه پدرت می داند،می دانستی دنیادردیده ات زشت مینمود.

من درباره توکوتاهی نکردم!تورابه بهترین فردخاندان خودشوهرداده ام!شوهرت بزرگ دنیاوآخرت است.خدایافاطمه ازمن است ومن ازاویم!خدایااوراازهرناپاکی

 برکناربدار!درپناه خدا!

نمایش تصویر در وضیعت عادی

منبع:زندگانی فاطمه زهرا(س)اثرسیدجعفرشهیدی



[ چهارشنبه 91/2/20 ] [ 6:18 عصر ] [ فولادپور ]

قسمتی ازمطالب این کتاب:

پدرش چون صفات عالی انسانی دراومی دیدوتربیت اسلامی رادرکردارورفتاروگفتاراومشاهده می کرد،خوشحال می شد.روزی به دیدن اوآمد،چون دخترش

رادید،بایکدست دستاس می کندوبادست دیگرفرزندش راشیرمی دهد،گفت:دخترم تلخی دنیارابچش تادرآخرت شیرین کام باشی.

زهرادرپاسخ می گفت:خدارابرنعمت های اوسپاس می گویم.وپدرش می گوید:خدابه من وعده داده است که مراچندان عطابخشدکه خشنودشوم.پذیرش

انجام کارهای درون خانه رابه عهده اوگذاشت وکارهای بیرون ازخانه رابه عهده شوهرش.

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 منبع:زندگانی فاطمه زهرا(س)اثرسیدجعفرشهیدی



[ چهارشنبه 91/2/20 ] [ 6:0 عصر ] [ فولادپور ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب