سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یامعین الضعفاء
 
لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

معنای مباهله

مباهله به معنای رهاکردن و قید و بند چیزی را برداشتن است، همان طور که ابتهال در دعا یعنی تضرع و زاری به درگاه باریتعالی و واگذاری امور به او تا خود هر طور که صلاح می‌داند به کارها سر و سامان دهد. مفهوم متداول مباهله به معنای نفرین کردن دو نفر به یکدیگر است و اینکه وقتی در بیان حقیقت مسأله‌ای از دین، عقل و استدلال و آیات روشن الهی کارگر نمی‌افتد دو گروهی که هر کدام نظر خود را دارند در محلی جمع می‌شوند و به درگاه خداوند دعا و تضرع می‌کنند تا خود حقیقت را آشکار و دروغگویان را رسوا سازد و مجازات کند.

تأثیرات خارجی مباهله

وقتی پیامبر(ص) خدا با توکل به ایمان ناب و استوارشان تنها با چهار نفر از خاصان ونزدیکانشان در مقابل دیدگان همه مباهله را پذیرفتند بیش از پیش حقانیت دین اسلام  در دعوت به پرستش خدای یکتا و دوری از شک و تردید بر همگان به ویژه اعراب و مسیحیان آشکار گشت و همچنین رسول‌الله اهل‌بیت خودش را که آن‌ها نیز مانند خودشان امانتدار اسرار الهی بودند به طور رسمی به مردم معرفی کردند تا سرآمدان خاندان نبوی و امامت به حق فرزندانشان را به مسلمانان بشارت دهند. آنچه که تا امروز همچنان به عنوان مستمسک همه دل‌شکستگان و حقیقت‌جویان برای پذیرفته‌شدن در درگاه بنده نواز الهی پاس داشته می‌شود.

 

 



[ چهارشنبه 91/8/17 ] [ 6:14 عصر ] [ فولادپور ]

تسخیر لانه جاسوسى

سفارتخانه‏ها حق ندارند که جاسوسى کنند، توطئه بکنند و اینها جاسوسى مى‏کردند. ملتى که براى خدا قیام کرده و شهادت طلب مى‏کند از هیچ نمى‏ترسد.
ما مدعى هستیم که اینجا سفارتخانه نیست، اصلش قضیه سفارت در کار نبوده و ما مدعى هستیم که این آدمهایى که در اینجا بودند، اینها اجزاء سفارتخانه نبودند، به اسم سفارتخانه شما یک چیزى درست کردید که لانه جاسوسى است و بیایند ببینند که آیا این چیزهایى که در این سفارتخانه هست، اینها اسباب دست جاسوسهاست‏یا وسایلى است که سفارتخانه لازم دارد؟
ما که مرکز جاسوسى را گرفتیم نه سفارتخانه را اینها اگر هم یک وقت‏بى عقلى کنند و فرض کنید بریزند به ایران، این جوانهاى ما آنها را با چنگ و دندان از بین مى‏برند، نمى‏گذارند اینها یکیشان هم بروند. اگر هم این کارى که کرده بود رسیده بود به آنجایى که بیایند در تهران و بیایند در این لانه جاسوسى آن وقت مى‏فهمیدند که با چه اشخاصى طرف هستند. در هر صورت من از شماها تشکر مى‏کنم که خودتان بدون اینکه غیر از خدا یک کسى وادارتان بکند (این چیزى است که از مبدا الهى جوشش پیدا کرده) خودتان وارد این میدان شدید.
این دفعه دومى است که آقاى پاپ براى من کاغذ مى‏دهند و اشخاص را مى‏فرستند. دفعه اول براى آن لانه جاسوسى بود که جوانهاى عزیز ما اطلاع پیدا کردند که این مرکزى که در ایران به اسم سفارت امریکا هست‏سفارتخانه نیست و اشخاصى که در آنجا هستند اشخاص دیپلمات نیستند بلکه جاسوسانى هستند که در مرکز جاسوسى متمرکز هستند و براى ضرر ملت ما، و کشور ما در آنجا مجتمع هستند و آقاى پاپ شاید ندانسته توصیه کردند براى آنها و من در آن وقت مفصل تنبهاتى به ایشان دادم.
ما باید هر چه فریاد داریم به سر اینها بزنیم و امروز که سالروز لانه جاسوسى است، من به ملتمان تبریک عرض مى‏کنم و این عملى که دوستان اسلام، مجاهدین اسلام انجام دادند، اگر این لانه جاسوسى در اینجا بود، شاید ایران را به تباهى مى‏کشید.
دانشجویان مسلمان و مبارزى که لانه جاسوسى را اشغال کرده‏اند با عمل انقلابى خودشان ضربه‏اى بزرگ بر پیکر امریکاى جهانخوار وارد نمودند و ملت را سرافراز کردند.

13 آبان روز دانش آموز

این سیزده آبان همان ثابت روز است

کین روز شده ثبت به دیباچه هرروز

هر سال به و ماه به و روز به وبه

امروز ز دیروز و دگر روز به امروز

امروز سیزده آبان، روز شگفتی است

روز خون است و قیام

روز حماسه است

روز پیروزی حق بر باطل

امروز روز 13 آبان روز دانش آموز است

امروز روزیست که حوادث بزرگ و سرنوشت سازی را در پیشانی میهن اسلامیمان حک کرده است.

و چه عجیب که ردپایی ثابت در تمامی این حوادث به چشم می خورد.

آری ردپای استکبار جهانی

اما چون گذشته دانشجویان و دانش آموزان با ایمان و غیور میهنمان با کمک درایت های مدبرانه امام خمینی(ره) موفق به تسخیر سفارت آمریکا شدند و این اتفاق مهر بطلانی بود بر دخالت و دست اندازی های استکبار جهانی.



[ یکشنبه 91/8/14 ] [ 10:47 صبح ] [ فولادپور ]
عید غدیر خم

 

خرم تمام سپهر و زمین است                     شاد قلب اهل ایمان و یقین است

برتمام کائنات این مژده رسیده                    تاج گذاری شه دین مبین است

 

عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین امام علی علیه السلام تهنیت باد.

موسم عید آمد و دل ها پر از شوق و شعف

از برای عاشقان عشق علی باشد هدف

بشتابید ای عزیزان گر محب حیدرید

بهر بیعت با امیرالمومنین سوی نجف

چه مکانی شایسته‏تر از «غدیر خم» تا خمار آلودگان عشق الهی را از خمّ محبت بنوشاند؟!

باز هم مثل همیشه، جبریل بود و پیشگاه ادب مصطفوی؛

این بار پیامی آورده بود که پیامبر صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله، سال‏ها انتظارش را می ‏کشید. 

امام صادق علیه السلام:

عید غدیر، روزى است که رسول خدا، على علیه السلام را بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفى کرد.

(وسائل الشیعة، 7/328)

 

 


[ یکشنبه 91/8/14 ] [ 10:44 صبح ] [ فولادپور ]

امام هادی

 

مژده ز سوى خدا بر همه آمد                      دست گل جواد الائمه آمد

بانگ منادى آمد تبارک اللَّه

موسم شادى آمد تبارک الله 

نیمه ذی‏الحجه است و ملائک مشتاق به خاک آمده‏اند تا قدم‏های آسمانی دهمین بهار از راه آمده را بوسه باران کنند. ملائک آمده‏اند تا مژده آمدنش را پیرامون کعبه طواف کنند.

مژده ز میلاد ولى عشر                  هادى دین زاده ‏خیرالبشر

مژده ز میلاد على النقى                هادى دین نوگل باغ تقى

امام هادی علیه السلام:

هر که از خود راضى باشد بدگویان او زیاد خواهند شد.

(بحارالانوار، 69/316)



[ چهارشنبه 91/8/10 ] [ 11:7 عصر ] [ فولادپور ]

سلام بر عید قربان

 

آری امروز روز دهم ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان می باشد

روزی که بندگی و عبد و عبید بودن در برابر خدا، بر وسوسه های شیطانی پیروز شد.

روزی که حضرت ابراهیم که خلیل خدا بود مورد امتحانی سخت قرار گرفت و سربلند و پیروز از آن خارج شد

روزی که خداوند پاداش امتحان الهی خود را بر بنده اش که خلیل او بود فرستاد.

 

ای ابراهیم!

تو از آزمایش الهی سربلند بیرون آمدی، اکنون فرزندت را رها کن و به جای اسماعیل این گوسفند را که برایت هدیه فرستادیم، قربانی کن 

پروردگارا پس از سال ها فرزندی را به پیامبر خود عطا فرمودی و با این که می دانی علاقه پدر و فرزند نسبت به هم چگونه است از او خواستی تا یگانه فرزندش را در راه تو قربانی کند و آن هنگام که دیدی ابراهیم که خلیل تو بود علی رغم وسوسه های شیطان امر تو را اطاعت فرمود.

این آزمون سختی بود و گوسفندی که برای قربانی کردن فرستاده بودی پاداش این امتحان الهی بود.

بندگی تو خارج نشویم

از تو می خواهیم یاریمان کنی تا به این دنیا دل نبندیم

بار خدایا باید تابع امر تو باشیم و هر آن چه را که تو از ما خواسته ایی بر آورده سازیم

پروردگارا از تو می خواهیم علایق دنیوی ما را از ما دور کنی و این تنها با کمک تو امکان خواهد داشت چرا که بدون کمک و یاری تو هرگز نخواهیم توانست از امتحانات الهی تو سربلند خارج شویم

بارخدایا تو را به این عید بندگی سوگند می دهیم گناهانی را که قلبمان را تیره ساخته و ما را از مسیر هدایت دور ساخته بر ما ببخشی و ما را در تمام مراحل زندگی از شر شیطان محفوظ بداری.

 

 



[ جمعه 91/8/5 ] [ 11:9 صبح ] [ فولادپور ]
........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب